Jedną z najważniejszych części każdej aukcji jest jej treść. Pewnie nikt nie wyobraża sobie bez niej aukcji, ponieważ byłaby ona bezwartościowa. Być może niektórzy ludzie oceniają przedmiot po zdjęciu i to wystarczy im aby zakupić towar. Większość internautów jednak woli przeczytać to co sprzedawca ma im do powiedzenia. Zrobią to oczywiście tylko wtedy kiedy będzie ona czytelna, jasna oraz dobrze napisana.
Wiele aukcji nie posiada żadnego szablonu ani zdjęcia. Dodatkowo ich opis przedmiotu daje wiele do życzenia. Między innymi opisując swój przedmiot uwzględniają tylko to z jakiej marki pochodzi towar np. monitor oraz czy był używany. Czasem też można przeczytać o wadach towaru. Taki opis nie przyniesie maksymalnego efektu.
Wstawiając treść aukcji należy uwzględnić: markę przedmiotu, z czego został wykonany, jego kolory, parametry, wielkość, długość, ile lat był używany bądź czy jest nowy. To wszystko to podstawy dobrej aukcji. Najczęściej właśnie tą podstawową część opisu umieszcza się w centralnej części aukcji. Pomimo wszystkiego dobrym sposobem na zwrócenie uwagi potencjalnego klienta na kilka ważnych szczegółów naszej oferty można je napisać większą czcionką, podkreślić, napisać innym kolorem lub pogrubić. Będzie to efektywne jeśli nie będziemy przesadzać z dodatkami.
Następnym bardzo ważnym elementem każdej aukcji są dane kontaktowe sprzedawcy. Nie jest w to wliczony także numer konta bankowego. Jeśli chcemy możemy go podać na aukcji, ale możemy zrobić to równie dobrze po zakończeniu licytacji. Najważniejszymi danymi jest adres e-mail bądź nawet numer telefonu. Te informacje powinny standardowo znaleźć się po lewym boku szablonu aukcji bądź na dole szablonu. Nigdy nie należy wplątywać tych danych w opis przedmiotu. Przez to internauta nie czytając do końca treści może nie znaleźć żadnych danych do kontaktu ze sprzedawcą. Skutkiem tego jest utrata klienta.
Ważne jest, aby w aukcji wpisać informacje dotyczące ewentualnej wysyłki towaru. Serwis allegro udostępnia taką opcje jednak wielu ludzi wpisuje je jeszcze po lewej stronie zaraz pod danymi kontaktowymi. To sprawia, że klient ma wszystko podane jak na talerzu i nie musi szukać niczego po całej aukcji. Należy uwzględnić wszystkie opcje, które akceptujemy np. odbiór osobisty, paczka ekonomiczna czy kurier pocztowy. Dzięki temu internauta będzie miał możliwość wyboru opcji, która jest dla niego najwygodniejsza a zarazem odpowiednia do budżetu.
Nie da się ukryć, że im więcej zdjęć tym lepiej. Ludzie lubią je oglądać oraz wiedzieć co kupują. Nie wstawiajmy ich jednak od razu w jednym ciągu. Najlepiej jest wpleść je w treść, co będzie wyglądało bardzo profesjonalnie oraz estetycznie. Zachęci to także do obejrzenia całej aukcji oraz przeczytania jej treści.
Jeśli mamy do zaoferowania jakieś gratisy lub niespodzianki to najlepiej napisać o tym zaraz po krótkim opisie i tytule aukcji. Duże i czerwone litery wpadną w oko co sprowokuje internautę do ich odczytania. Kolor czerwony uświadamia człowiekowi, że coś jest warte uwagi bądź jest w promocji. To dodatkowo zachęca potencjalnego klienta do skorzystania z naszej oferty. Jeśli dalszy opis będzie równie zachęcający to na pewno osiągniemy sukces.
Najnowsze komentarze