Każdy człowiek czy to kupuje żywność w sklepie czy towar w Internecie pragnie być traktowany jak najlepiej. Właśnie dlatego kontakt sprzedawcy z kupującym jest tak ważny. Jest wiadome, że osoba, która została lepiej potraktowana w nawet mniejszym sklepie niż w większym to będzie do niego wracać zważywszy na to jakie osoby tam pracują i jak traktują człowieka. Nieważne czy jesteśmy sprzedawcą w sklepie stacjonarnym czy internetowym. W każdym wypadku możemy jednakowo wykazać się kulturą i uprzejmością.

Na allegro można spotkać różnych ludzi i z różnym podejściem do klienta. Jednak jest tylko jedna idealna postawa, którą powinniśmy przybrać. Niczego nie osiągniemy jeśli będziemy lekceważyć innych allegrowiczów a tym bardziej obrażając ich jeśli zrobią coś nie tak. Każdy ma prawo do błędu i powinniśmy to zrozumieć. Jeśli więc internauta chciałby wycofać swoją ofertę powinniśmy nie stwarzać mu problemu, ale też zapisać sobie jego Nick na wypadek jeśli sytuacje powtarzałyby się często.

Wyrozumiałość to jedna z cech jaką powinien charakteryzować się dobry sprzedawca. Często osoby, które wahają się nad zakupem towaru z naszej aukcji wysyłają e-maile z zapytaniem bądź kontaktują się osobiście ze sprzedawcą dzwoniąc na numer telefonu, który podał on na aukcji. Skoro udostępniliśmy te informacje to znaczy, że akceptujemy ewentualny kontakt ze strony internauty i chętnie odpowiemy na nurtujące go pytania. Tak powinno być, ponieważ jeśli damy klientowi do zrozumienia, że nie mamy ochoty z nim rozmawiać i odpowiadać na jego pytania zniechęcimy go nie tylko do siebie ale też do swoich aukcji.

Kontakt zawsze i wszędzie. Jest to praktycznie niemożliwe, ponieważ nie pracujemy w biurze na stanowisku sekretarki i nie odbieramy telefonów czy e-maili tak często. Jednak nie odpowiadanie i nie dawanie znaku życia przez kilka dni może być dla klienta trochę niepokojące i podejrzane. Może on nie tylko zrezygnować ze skorzystania naszej oferty, ale wyrobić już sobie o nas negatywną opinie.

Uprzejmość i kultura to podstawa. Rozmawiając z klientem czy to piśmiennie czy to telefonicznie należy posługiwać się poprawnym językiem oraz używać zwrotów grzecznościowych typu: pan, pani, proszę, dziękuję. To może wydawać się banalne, ale jest to dość istotna sprawa. Dzięki temu zdobywamy pozytywną opinie wśród klientów.

Jeżeli udzielamy odpowiedzi w formie e-maila to należy uważać na błędy ortograficzne. Jeśli nie jesteśmy pewni danego słowa sprawdźmy go lepiej w słowniku ortograficznym. To nic, że nie jesteśmy intelektualistami i robimy dużo błędów. Ważne jest to, aby nie pokazywać ich publicznie, gdyż to świadczy o tym, że kompletnie bagatelizujemy całą sprawę oraz lekceważymy klienta.

Wysyłając wiadomość dobrze byłoby gdybyśmy podpisywali się imieniem i nazwiskiem oraz odbierając telefon również się nim przedstawiali. Dzięki temu w oczach internautów stajemy się bardziej wiarygodni. To podniesie prestiż naszych aukcji.

Nie bójmy się rozmawiać lub nawet negocjować z klientem. Jednak nie możemy pozwolić, aby nas zmanipulował. Ważna jest pewność siebie oraz kreatywność. To my powinniśmy zaskakiwać klienta nowymi propozycjami. Tak więc podchodźmy do tego z uśmiechem i pełnym profesjonalizmem a z pewnością osiągniemy sukces.