Coraz więcej osób decyduje się na otwarcie sklepu online i nie ma co się dziwić, bo jest to bardzo ciekawy sposób na zarobek. Nie mniej jednak, żeby taki biznes zaczął funkcjonować, trzeba w niego zainwestować i to często nie są małe pieniądze. Co składa się na koszty prowadzenia sklepu internetowego?
Stacjonarnie czy online?
Nie da się ukryć, że otwarcie sklepu online wyniesie nas znacznie mniej, niż w przypadku tego stacjonarnego. Z czego to wynika? Przede wszystkim z tego, że sklep online nie musi mieć żadnej placówki, a więc z miejsca odpada nam koszt wynajęcia lokalu. Poza tym, nie płacimy też rachunków za dany lokal. Nie mniej jednak, w sklepie internetowym pojawiają się inne koszty, których nie ma w przypadku sklepu stacjonarnego. Jakie? Jaki budżet musimy mieć, żeby otworzyć taki biznes?
Koszty prowadzenia działalności gospodarczej
Żeby nasz biznes był legalny i, żebyśmy nie wpadli w kłopoty z prawem, musimy założyć działalność gospodarczą. Takie rozwiązanie ma swoje plusy, ale generuje też koszty i może poważnie nadwyrężyć nasz budżet. Nie mniej jednak jest to konieczność i nie możemy na tym w żaden sposób oszczędzić. Prowadząc działalność gospodarczą, będziemy musieli co miesiąc płacić ZUS i podatek dochodowy. Jeśli zdecydujemy się na zatrudnienie pracowników, te koszty jeszcze wzrosną.
Strona internetowa
Sklep internetowy prowadzi się… w internecie. Dlatego też będziemy musieli zapłacić za możliwość posiadania własnej strony internetowej. Cena za hosting jest bardzo różna, w zależności od tego na jaki się zdecydujemy. Kolejną opłatą będzie samo zbudowanie takiej strony. Jeśli sami się na tym nie znamy, będziemy musieli oddać to zadanie profesjonaliście, który weźmie pieniądze za swoje usługi. Tutaj, po raz kolejny, ceny mogą się różnić.
Dostawy i towar
W zależności od tego, co będziemy chcieli sprzedawać, będziemy musieli zapłacić za towar. Te pieniądze zwracają nam się w momencie, w którym klient coś kupi, ale jednak na początku to my musimy z własnej kieszeni wyłożyć daną sumę pieniędzy, żeby sklep mógł zacząć jakkolwiek funkcjonować. Nie możemy jednak zapominać o tym, że jest to inwestycja, która prędzej czy później nam się zwróci. Oprócz tego, musimy też zapłacić za dostawę produktów do klienta. Jednak większość sklepów internetowych postawia ten koszt konsumentom. Za to, możemy raz na jakiś czas oferować darmową dostawę w ramach promocji. Będzie to ciekawy i skuteczny sposób na przyciągnięcie klienta.
Najnowsze komentarze